021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
مدت رضاعت میں دودھ پلادینے سے بچہ دودھ پلانے والی خاتون اور اس کے شوہر کا رضاعی بیٹا بن جاتا ہے ، لہٰذا اس بچے سے حقیقی بچوں کا نکاح کرنا جائز نہیں۔
70296رضاعت کے مسائلمتفرّق مسائل

سوال

             ہندہ کی بیٹی زینب کی مدت رضاعت میں ،ہندہ نے اپنے دیور کے بیٹے زید کو بھی دودھ پلایا جبکہ زید بھی مدت رضاعت ہی میں چل رہا تھا۔اب پوچھنا یہ ہے کہ کیا زینب سے چھوٹی اقصی کا نکاح زید سے کیا جاسکتا ہے؟ کیوں کہ سنا یہ ہے کہ زینب کے جتنے بہن بھائی ہیں وہ زید کے بھی رضاعی بہن بھائی ہیں،تو اس صورت میں زید اقصی  یا زینب کی کسی بھی بہن کا نکاح زید سے کیا جاسکتا ہے؟قرآن و حدیث کی روشنی میں مدلل جواب سے مطلع فرمائیں۔

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

مدت رضاعت (دوسال) کا اعتبار صرف دودھ پینے والے بچے  کے حساب سے ہے،کسی اور بچے کے ساتھ شامل ہونے ،نہ ہونے سے فرق نہیں پڑتا،لہٰذا اگر  دودھ پینے والے بچے کی رضاعت کی مدت (پیدائش کے بعد دو سال)چل رہی ہو تو اس دودھ پلانے والی عورت اور اس کے شوہر  کی تمام اولاد اس بچے کے لیے  بہن بھائی کے حکم میں ہوجاتے ہیں۔

            لہٰذا صورت مذکورہ کے مطابق مدت رضاعت میں دودھ پلادینے سے  زید  دودھ پلانے والی خاتون(ہندہ) اور اس کے شوہر  کا رضاعی بیٹا بن گیا ہے،لہٰذا  اس خاتون کی کسی بھی بیٹی  سے چاہے وہ اقصی ہو یا زینب، اس لڑکے(زید) کا نکاح درست نہیں ،البتہ زید کے علاوہ دیور کے کسی بھی دوسرے  بچے (زید کے دیگر بہن بھائی)سے ہندہ کی اولاد کا نکاح جائز ہوگا۔

حوالہ جات
قال العلامۃ الحصکفی رحمہ اللہ: (ويثبت التحريم) في المدة فقط ولو (بعد الفطام والاستغناء بالطعام على) ظاهر (المذهب) وعليه الفتوى فتح وغيره....  (فيحرم منه) أي بسببه (ما يحرم من النسب) رواه الشيخان.     (رد المحتار علی الدر المختار:3/213)
 قال العلامۃ الشامی  رحمہ اللہ :قوله:( ما يحرم من النسب): معناه أن الحرمة بسبب الرضاع معتبرة بحرمة النسب، فشمل زوجة الابن والأب من الرضاع لأنها حرام بسبب النسب فكذا
بسبب الرضاع، وهو قول أكثر أهل العلم، كذا في المبسوط بحر.
                                                                      (رد المحتار علی الدر المختار:3/213)
قال العلامۃ الکاسانی رحمہ اللہ:فالأصل أن كل من يحرم بسبب القرابة من الفرق السبع الذين ذكرهم الله عز وجل في كتابه الكريم نصا أو دلالة على ما ذكرنا في كتاب النكاح؛ يحرم بسبب الرضاعة إلا أن الحرمة في جانب المرضعة متفق عليها، وفي جانب زوج المرضعة مختلف فيها…وأما الحرمة في جانب زوج المرضعة التي نزل لها منه لبن فثبتت عند عامة العلماء وعامة الصحابة رضي الله عنهم.(بدائع الصنائع:4/2)
و قال العلامۃ الحصکفی رحمہ اللہ:(أمومية المرضعة للرضيع، و) يثبت (أبوة زوج مرضعة) إذا كان(لبنها منه)    (له) وإلا لا .(رد المحتار علی الدر المختار:3/213)
و قال العلامۃ الشامی  رحمہ اللہ:قوله:( وأبوة زوج مرضعة لبنها منه): المراد به اللبن الذي نزل منها بسبب ولادتها من رجل زوج أو سيد فليس الزوج قيدا بل خرج مخرج الغالب ،بحر. وأما إذا كان اللبن من زنا ففيه خلاف سيذكره الشارح، ويأتي الكلام فيه. قوله ):له) أي للرضيع وهو متعلق بالأبوة ،ح .أي لأنه مصدر معناه كونه أبا، ط.(رد المحتار علی الدر المختار:3/213)
فی فتاوی الھندیۃ:يحرم على الرضيع أبواه من الرضاع وأصولهما وفروعهما من النسب والرضاع جميعا حتى أن المرضعة لو ولدت من هذا الرجل أو غيره قبل هذا الإرضاع أو بعده أو أرضعت رضيعا أو ولد لهذا الرجل من غير هذه المرأة قبل هذا الإرضاع أو بعده أو أرضعت امرأة من لبنه رضيعا فالكل إخوة الرضيع وأخواته وأولادهم أولاد إخوته وأخواته وأخو الرجل عمه وأخته عمته وأخو المرضعة خاله وأختها خالته وكذا في الجد والجدة.  (فتاوی الھندیۃ:1/343)
قال الامام عبد اللہ بن محمود رحمہ اللہ: قال: (وإذا أرضعت المرأة صبية حرمت على زوجها وآبائه وأبنائه) : فتكون المرضعة أم الرضيع وأولادها إخوته وأخواته من تقدم ومن تأخر، فلا يجوز أن يتزوج شيئا من ولدها وولد ولدها وإن سفلوا، وآباؤها أجداده وأمهاتها جداته من قبل الأم. وإخوتها وأخواتها أخواله وخالاته. ويكون زوجها الذي نزل منه اللبن أب المرضعة، وأولاده إخوتها، وآباؤه وأمهاته أجدادها وجداتها من قبل الأب، وإخوته وأخواته أعمامها وعماتها، لا تحل مناكحة أحد منهن.(الاختیار لتعلیل المختار:3/133)

   محمد عثمان یوسف

     دارالافتاءجامعۃ الرشید کراچی

   17 صفر المظفر1442ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمد عثمان یوسف

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / سعید احمد حسن صاحب