021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
شیطان کےانکارکاحکم
70840ایمان وعقائدکفریہ کلمات اور کفریہ کاموں کابیان

سوال

کیافرماتےمفتیان کرام اس بارےمیں کہ اگرکوئی شخص یہ کہےکہ میں شیطان کونہیں مانتا تو آیا اس سےکفرلازم آتا ہےکہ نہیں؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

شیطان کو نہ ماننے کےدومطلب ہوتےہیں ایک تو یہ کہ اس کے وجود ہی کاانکارکرےجوکہ بہت ہی نایاب ہےاوراس نظریہ کےکفر ہونےمیں کوئی شک نہیں اس لیےکہ شیطان کےوجودپرقرآن کی بہت سی صریح آیات دلالت کررہی ہیں بتیس سورتوں میں تقریباتریسٹھ باراس کاذکرملتاہے،اوربہت سی  احادیث میں بھی اس کاذکرآتاہےجوتواتر کی حدتک پہنچ جاتی ہیں،صرف صحیحین میں دوسوچھیانوےباراس کاذکرآیاہےایک سوبتیس مرتبہ صحیح مسلم میں جبکہ صحیح بخاری میں ایک سوچونسٹھ مرتبہ اس کاذکرآیاہے۔توجوشخص شیطان کے وجودکاانکارکرےوہ درحقیقت قرآن کی بہت سی آیات اورذخیرہ احادیث کاانکارکررہاہےجس  کاکفرہوناظاہرہے،البتہ اگرنہ ماننےکی تاویل کوئی یہ کرتاہےکہ ہم جوہرغلط کام شیطان کی طرف منسوب کرتے ہیں یہ درحقیقت ہمارےاپنےکرتوت ہیں ،کوئی شیطان ویطان نہیں ہے ،توایسی صورت میں اسےکافرنہیں کہاجائےگا۔

حوالہ جات
{ قال اللہ تعالی:يا أيها الناس إن وعد الله حق فلا تغرنكم الحياة الدنيا ولا يغرنكم بالله الغرور * إن الشيطان لكم عدو فاتخذوه عدوا إنما يدعو حزبه ليكونوا من أصحاب السعير{[فاطر: 6]
{وقال تعالی:إن الذين تولوا منكم يوم التقى الجمعان إنما استزلهم الشيطان ببعض ما كسبوا ولقد عفا الله عنهم إن الله غفور حليم}[آل عران:155]
{قال اللہ تعالی:استحوذ عليهم الشيطان} [المجادلة:19]
}وقال تعالی:وحفظناها من كل شيطان رجيم {[سورة الحجر:17]
عن حمزة بن عمرو الأسلميِّ قال: قال رسول الله صلّى الله عليه وسلّم: «على ظَهْرِ كُلِّ بَعِيرٍ شَيْطَانٌ، فَإذَا رَكِبْتُمُوهَا فَسَمُّوا اللَّهَ» ( أخرجه أحمد :3/ 494 ، وابن حبان :4/ 602- 603)
"إن الشيطان يبلغ من الإنسان مبلغ (وفي رواية: يجري من ابن آدم مجرى) الدم. (صحیح البخاری: 2/ 259(
"قوله: (فهذا جملة ما يحتاج إليه من هو منور قلبه من أولياء الله تعالى، وهي درجة الراسخين في العلم، لأن العلم علمان: علم في الخلق موجود، وعلم في الخلق مفقود، فإنكار العلم الموجود كفر، وادعاء العلم المفقود كفر، ولا يثبت الإيمان إلا بقبول العلم الموجود، وترك طلب العلم المفقود) .
ش: الإشارة بقوله: فهذا. إلى ما تقدم ذكره، مما يجب اعتقاده والعمل به، مما جاءت به الشريعة. وقوله: وهي درجة الراسخين في العلم. أي علم ما جاء به الرسول جملة وتفصيلا، نفيا وإثباتا. ويعني بالعلم المفقود: علم القدر الذي طواه الله عن أنامه، ونهاهم عن مرامه. ويعني بالعلم الموجود: علم الشريعة، أصولها وفروعها، فمن أنكر شيئا مما جاء به الرسول كان من الكافرين، ومن ادعى علم الغيب كان من الكافرين. قال تعالى: {عالم الغيب فلا يظهر على غيبه أحدا إلا من ارتضى من رسول} [الجن: 26] الآية. وقال تعالى: {إن الله عنده علم الساعة وينزل الغيث ويعلم ما في الأرحام وما تدري نفس ماذا تكسب غدا وما تدري نفس بأي أرض تموت إن الله عليم خبير} [لقمان: 34].  ( شرح العقيدة الطحاوية:1/343)

ذیشان گل بن انارگل

دارالافتاءجامعۃالرشیدکراچی

4جمادی الاولی1442ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

ذیشان گل بن انار گل

مفتیان

ابولبابہ شاہ منصور صاحب / فیصل احمد صاحب