021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
کمائی کا پا نچوا ں حصہ اللہ کے نام پر دینے کی نیت کاحکم
70899قسم منت اور نذر کے احکاممتفرّق مسائل

سوال

میں  ہربلسٹ ڈاکٹر ہوں ،اپنی  بچت   کا  پانچوا ں  حصہ  اللہ کے نام پر  نکالنے کا ارادہ  کیا ہے ، میرے پاس  غریب مریض  آتے ہیں جو دوائی  کی پوری   قیمت  ادا نہیں کرپاتے   ،تو  ان غریب مریضوں   کوواپس  نہیں  کرتا  بلکہ   جس کے  پاس  رقم کم ہے  اس کو  دوائی   کم  ریٹ پر  دیتا ہوں ۔ مثلا 1000 کی دوائی ہے ، مریض سے600  روپے لیکر400 اس کو  معاف کردیتا   ہوں۔

سوال  یہ  ہے  کہ    اس 400 کو  خیرات  والے  پیسوں  میں ڈال سکتا ہوں؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

صورت  مسئولہ  میں آپ نے   اپنی بچت کاپانچواں  حصہ  خیرات  کرنے کا جو  ارادہ  کیا ہےیہ شرعی نذر نہیں ہے ،جس کو  پورا کرنا بہر حال ضروری ہوتاہے،بلکہ یہ نیک کام کرنے کا ایک  وعدہ  ہےجس پر  عمل کرنا  خیر وبرکت  اوراجر وثواب کا باعث  ہے ، اس لئے  حسب توفیق   اس عمل کو  جاری رکھا جائے ۔

لہذا  اگر  آپ  مریض  کو  دوائی  کم ریٹ  پر  فراہم  کرتے  وقت  کمی کی  مقدارکو  صدقہ کرنے   کی  نیت  کریں   تو اس طرح بھی آپ کو صدقہ   ثواب  مل جائے گا۔تاہم  بہتر  صورت  یہ ہے کہ  غریب کو داوئی   کی قیمت  میں سے  جو400 روپے معاف کرنا  چاہتے  ہیں  پہلے  اس کو  صدقہ کی نیت  سے  400 روپے پکڑا  دیں اس کے  بعد  ان سے پورے 1000 روپے  وصول کریں ۔ یوں  400 آپ کے صدقہ میں سے بلا شک وشبہ   ادا ہوجائیں گے ۔

حوالہ جات
الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (3/ 739)
(ولو قال إن برئت من مرضي هذا ذبحت شاة أو علي شاة أذبحها فبرئ لا يلزمه شيء)
 (قوله لأن الذبح ليس من جنسه فرض إلخ) هذا التعليل لصاحب البحر، وينافيه ما في الخانية قال: إن برئت من مرضي هذا ذبحت شاة فبرئ لا يلزمه شيء إلا أن يقول فلله علي أن أذبح شاة اهـ: وهي عبارة متن الدرر وعللها في شرحه بقوله لأن اللزوم لا يكون إلا بالنذر والدال عليه الثاني لا الأول اهـ.
فأفاد أن عدم الصحة لكون الصيغة المذكورة لا تدل على النذر أي لأن قوله ذبحت شاة وعد لا نذر، ويؤيده ما في البزازية لو قال إن سلم ولدي أصوم ما عشت فهذا وعد لكن في البزازية أيضا إن عوفيت صمت كذا لم يجب ما لم يقل لله علي وفي الاستحسان يجب ولو قال: إن فعلت كذا فأنا أحج ففعل يجب عليه الحج. اهـ. فعلم أن تعليل الدرر مبني على القياس والاستحسان خلافه وينافيه أيضا قول المصنف علي شاة أذبحها أو عبارة الفتح فعلي بالفاء في جواب الشرط إذ لا شك أن هذا ليس وعدا ولا يقال إنما لم يلزمه شيء لعدم قوله لله علي لأن المصرح به صحة النذر بقوله لله علي حجة أو علي حجة فيتعين حمل ما ذكره المصنف على القول بأنه لا بد أن يكون من جنسه فرض وحمل ما في الخانية والدرر من صحة قوله لله علي أن أذبح شاة على القول بأنه يكفي أن يكون من جنسه واجب، وسيأتي في آخر الأضحية عن الخانية لو نذر عشر أضحيات لزمه ثنتان لمجيء الأمر بهما، وفي شرح الوهبانية الأصح وجوب الكل لإيجابه ما لله من جنسه إيجاب، ونقل الشارح هناك عن المصنف أن مفاده لزوم النذر بما من جنسه واجب اعتقادي أو اصطلاحي اهـ ويؤيده أيضا ما قدمناه عن البدائع وبه يعلم أن الأصح أن المراد بالواجب ما يشمل الفرض والواجب الاصطلاحي لا خصوص الفرض فقط       

             احسان اللہ شائق عفا اللہ عنہ    

       دارالافتاء جامعة الرشید    کراچی

١۸ جمادی  الاولی ١۴۴۲ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

احسان اللہ شائق صاحب

مفتیان

آفتاب احمد صاحب / سیّد عابد شاہ صاحب