021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
کیاوصیت نامہ لکھناضروری ہے؟
77877وصیت کا بیانمتفرّق مسائل

سوال

شریعت کی روشنی میں وصیت نامہ کاحکم کیاہے؟وصیت نامہ لکھناضروری ہےیاپھربیٹوں کوکہہ دیناکافی ہے؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

وصیت کا ثبوت قرآن وحدیث اجماع اور قیاس سے ہے، شریعت کی روشنی میں وصیت نامہ کاحکم یہ ہےکہ اگروہ شریعت کےموافق ہوتواس پر عمل کاحکم ہوگاورنہ نہیں۔اگرشریعت کےمطابق ہوتوورثہ پر مورث(مرنےوالے) کےتہائی مال تک اس وصیت کونافذکرناشرعاضروری  ہوتاہے،اس سےزیادہ نہیں ۔

مزیدیہ کہ  احکام کے لحاظ سے وصیت کی شرعا  پانچ قسمیں ہیں:

۱۔ واجب: جبکہ قرضوں کی ادائیگی ،امانتوں کے لوٹانے ،زکوة کی ادائیگی،فرض حج کی ادائیگی،نماز روزوں کا فدیہ اور کفارہ وغیرہ کی ادائیگی کی ہو۔

۲۔ مباح: جبکہ مالدار کے لیے وصیت ہو۔

۳۔مکروہ :جبکہ فاسق وفاجر کے لیے وصیت ہو،جس کے بارے میں یقین یا غالب گمان ہو کہ وہ مال فسق وفجور میں صرف کرے گا۔

۴۔مستحب:جبکہ کسی تنگ دست یا عالمِ دین یا دین سے وابستہ شخص کے لیے ہویاکسی دینی ادارےوغیرہ میں صدقہ وخیرات کےلیےوصیت کرنا مقصدہو۔

۵۔باطل:جبکہ مال کی وصیت اپنےکسی وارث کےلیےکی جائے۔

"وصیت نامہ" لکھنا شرعاضروری نہیں،لیکن بہتر اورافضل عمل ہے،تاکہ وفات کےبعد اولاد آپس میں لڑائی جھگڑانہ کریں،شرعاوصیت کےمعتبرہونےکےلیےصرف بیٹوں کوکہنابھی کافی ہے،لیکن باقاعدہ تحریری طورپردوگواہوں کی موجودگی میں وصیت لکھواکراس پردستخط  کرلینابہترہے۔

"وصیت نامہ" لکھنےسےپہلےوصیت  سےمتعلق بنیادی مسائل کسی معتبرعالم دین سےمعلوم کرلیےجائیں  تاکہ شریعت کےمطابق قابل عمل وصیت نامہ تحریر کروایاجاسکے۔

حوالہ جات
"بدائع الصنائع في ترتيب الشرائع" 17 / 137:
استحسنوا جوازها بالكتاب العزيز والسنة الكريمة والإجماع ، أما الكتاب العزيز فقوله تبارك وتعالى في آية المواريث : { يوصيكم الله في أولادكم } إلى قوله جلت عظمته { من بعد وصية يوصي بها أو دين } و { يوصى بها أو دين } و { يوصين بها أو دين } و { توصون بها أو دين } شرع الميراث مرتبا على الوصية فدل أن الوصية جائزة ، وقوله سبحانه وتعالى : { يا أيها الذين آمنوا شهادة بينكم إذا حضر أحدكم الموت حين الوصية اثنان ذوا عدل منكم أو آخران من غيركم إن أنتم ضربتم في الأرض } ، ندبنا سبحانه وتعالى إلى الإشهاد على حال الوصية فدل أنها مشروعة .
( وأما ) السنة فما روي { أن سعد بن أبي وقاص رضي الله عنه وهو سعد بن مالك كان مريضا فعاده رسول الله صلى الله عليه وسلم فقال يا رسول الله : أوصي بجميع مالي ؟ فقال : لا ، فقال بثلثي مالي ؟ قال : لا ، قال : فبنصف مالي ؟ قال : لا قال : فبثلث مالي ؟ فقال عليه السلام الثلث ، والثلث كثير إنك أن تدع ورثتك أغنياء خير من أن تدعهم عالة يتكففون الناس } .
"درمختار مع ردالمحتار"336/10:
وھی علی مافي المجتبی علی أربعة أقسام :واجبة بالزکاة والکفارة وفدیة الصیام والصلاة التي فرط فیہا ومباحة لغنی ومکروھة لأھل فسوق والا فمستحبة ۔
"رد المحتار" 29 / 355،359:
تقدم ( وصيته ) ولو مطلقة على الصحيح خلافا لما اختاره في الاختيار(من ثلث ما بقي ) بعد تجهيزه وديونه۔۔۔۔
"سنن الترمذي" 3 / 293:
عن أبى أمامة الباهلى قال :(سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول في خطبته عام حجة الوداع: إن الله تبارك وتعالى قد أعطى كل ذى حق حقه فلا وصية لوارث۔

محمدبن عبدالرحیم

دارلافتاء جامعۃ الرشیدکراچی

26/صفر1444 ھج

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

محمّد بن حضرت استاذ صاحب

مفتیان

آفتاب احمد صاحب / سیّد عابد شاہ صاحب