021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
مونگ پھلی کی کٹائی کی اجرت اسی سے دینا
81613اجارہ یعنی کرایہ داری اور ملازمت کے احکام و مسائلکرایہ داری کے فاسد معاملات کا بیان

سوال

کیا فرماتے ہیں مفتیان کرام اس مسئلے کے بارے میں کہ ہمارے ہاں مونگ پھلی کاشت کی جاتی ہے اور آخر میں جب مونگ پھلی زمین سے نکالی جاتی  ہے تو مزدوری میں اسی مونگ پھلی کا کچھ حصہ طے کیا جاتا ہے، کیا یہ درست ہے؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

مونگ پھلی کی کٹائی کے معاملے میں مزدور کے لیے اسی کھیت کی مونگ پھلی میں سے  کچھ حصہ اجرت کے طور پر  طے کرنا  جائز نہیں ؛ کیونکہ یہ” قفیز الطحان “کے زمرے میں آتا ہے جو شرعا منع ہے۔  البتہ اس کے جواز کی صورت یہ ہےکہ  اجرت اس طرح متعین کی جائےکہ متعین مقدار کی مونگ پھلی  کہیں سے بھی دی جائے گی، اسی کھیت میں سے دینا ضروری نہیں۔  پھر ادا کرتے وقت اگر اسی کھیت سے مونگ پھلی  دے دی جائے تب بھی جائز ہوگا۔

حوالہ جات
روى الإمام الطحاوي رحمه الله عن أبي سعيد الخدري رضي الله عنه قال: " نهي عن عسب الفحل وعن قفيز الطحان ".(شرح مشكل الآثار:2/187)     
قال العلامة السرخسي رحمه الله: ولو استأجره لينقي تراب المعدن أو تراب الصياغة بنصف ما يخرج منه، كان فاسدا؛ لأن الأجر مجهول، ووجوده على خطر، وهو استئجار ببعض ما يخرج من عمله، فيكون بمعنى قفيز الطحان، فله أجر مثله؛ لأنه أوفى المنفعة بعقد فاسد. (المبسوط للسرخسي: 14/48)
قال العلامة ابن عابدين رحمه الله:قوله: (للطحان) ‌أي ‌لمسألة ‌قفيز ‌الطحان، وهي كما في البزازية أن يستأجر رجلا ليحمل له طعاما أو يطحنه بقفيز منه فالإجارة فاسدة، ويجب أجر المثل لا يتجاوز به المسمى. قوله: (لأنه منصوص) أي عدم الجواز منصوص عليه بالنهي عن قفيز الطحان ودفع الغزل إلى حائك في معناه.( رد المحتار:5/280)
قال العلامة الكاساني رحمه الله:وعلى هذا يخرج ما إذا استأجر رجلا ليطحن له قفيزا من حنطة بربع من دقيقها أو ليعصر له قفيزا من سمسم بجزء معلوم من دهنه أنه لا يجوز؛ لأن الأجير ينتفع بعمله من الطحن والعصر فيكون عاملا لنفسه.  وقد روي عن رسول الله صلى الله عليه وسلم أنه "نهى عن ‌قفيز ‌الطحان". ولو دفع إلى حائك غزلا لينسجه بالنصف فالإجارة فاسدة؛ لأن الحائك ينتفع بعمله .وهو الحياكة ،وكذا هو في معنى ‌قفيز ‌الطحان ، فكان الاستئجار عليه منهيا. وإذا حاكه فللحائك أجر مثل عمله ؛لاستيفائه المنفعة بأجرة فاسدة. (بدائع الصنائع في ترتيب الشرائع: 4/ 192)

عبدالہادی

دارالافتاء، جامعۃ الرشید، کراچی

14ربیع الثانی 1445ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

عبدالهادى بن فتح جان

مفتیان

فیصل احمد صاحب / شہبازعلی صاحب

جواب دیں

آپ کا ای میل ایڈریس شائع نہیں کیا جائے گا۔ ضروری خانوں کو * سے نشان زد کیا گیا ہے