021-36880325,0321-2560445

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ask@almuftionline.com
AlmuftiName
فَسْئَلُوْٓا اَہْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاَ تَعْلَمُوْنَ
ALmufti12
خیرات کرنے کی مشروط نیت کرنے کاحکم
82523قسم منت اور نذر کے احکاممتفرّق مسائل

سوال

ایک  شخص نے ڈاکٹری   کا شعبہ اختیار کرتے  ہوئے یہ نیت کی کہ   اگر  اسے دوکام سے زائدکام  ملے  تو  جتنے  بھی زائد کام ہونگے،ان میں سے ایک  کام کے پیسے   اللہ تعالی کے راستے میں    خیرات کرونگا،اللہ تعالی   نے فضل  فرمایا     کہ دوسے  زائد جگہوں سے آمدن شروع ہوگئی ،لیکن اس نیت کی رقم کو    بغیرا حتیاط   مصارف، اللہ تعالی کے راستے میں   خیرات  کرتارہا ۔

اب سوال یہ ہے  کہ  خیرات  کی اس نیت کے مصارف کیا ہونگے؟ اگر  مستحقین تک  نہیں پہنچ  سکی تو اس کا  کیاحکم  ہے ؟  تیسری   یہ کہ   کیا مجھے زندگی   بھر  اپنے دوکاموں  سے  زائد  ذریعہ  آمدن   کی رقم اللہ کے راستے میں   خیرات  کرتے رہنا  پڑے گا ، یا اس سے  نکلنے کی بھی  کوئی صورت  ہے ؟

اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ

نذر  منعقد  ہونے  کے لئے زبان  سے نذر ماننا   ضروری  ہے ،صرف دل میں نیت کرنے سے  نذر منعقد نہیں  ہوتی ،

 لہذا صورت مسئولہ میں اگر   واقعة   ڈاکٹر صاحب نے   زبان سے  نذر نہیں  مانی  تھی ، صرف  صدقہ کرنے کی دل ہی  دل   میں نیت کی  تھی ، تو   یہ نذر منعقد نہیں ہوئی   ہے ،  اس نذر کی وجہ سے زائد آمدنی کا صدقہ  لازم  نہیں  ، لہذا  ایسی  صورت میں  جو  صدقہ  کردیا   ،اللہ تعالی سے اس کی قبولیت کی دعا  کی جائے ، آیندہ بھی حسب  توفیق    جو ہوسکے صدقہ  کرتے رہیں ،لیکن  کوئی خاص مقدار  کسی خا ص  مد میں خرچ کرنا لازم  نہیں ہے۔

حوالہ جات
بدائع الصنائع في ترتيب الشرائع (5/ 81)
فركن النذر هو الصيغة الدالة عليه وهو قوله: " لله عز شأنه علي كذا، أو علي كذا، أو هذا هدي، أو صدقة، أو مالي صدقة، أو ما أملك صدقة، ونحو ذلك.فكذا بالنذر، إذ الوجوب عندوجود الصيغة من الأهل في المحل بإيجاب الله  تعالى
الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (3/ 739)
(ولو قال إن برئت من مرضي هذا ذبحت شاة أو علي شاة أذبحها فبرئ لا يلزمه شيء)
 وفی  الژامیہ  قال ؛وينافيه ما في الخانية قال: إن برئت من مرضي هذا ذبحت شاة فبرئ لا يلزمه شيء إلا أن يقول فلله علي أن أذبح شاة اهـ: وهي عبارة متن الدرر وعللها في شرحه بقوله لأن اللزوم لا يكون إلا بالنذر والدال عليه الثاني لا الأول اهـ.
فأفاد أن عدم الصحة لكون الصيغة المذكورة لا تدل على النذر أي لأن قوله ذبحت شاة وعد لا نذر،
ويؤيده ما في البزازية لو قال إن سلم ولدي أصوم ما عشت فهذا وعد لكن في البزازية أيضا إن عوفيت صمت كذا لم يجب ما لم يقل لله علي وفي الاستحسان يجب ولو قال: إن فعلت كذا فأنا أحج ففعل يجب عليه الحج. اهـ. فعلم أن تعليل الدرر مبني على القياس والاستحسان خلافه    

احسان اللہ شائق عفا اللہ عنہ    

دارالافتاء جامعة الرشید     کراچی

28 جمادی  الثانیہ  1445ھ

واللہ سبحانہ وتعالی اعلم

مجیب

احسان اللہ شائق

مفتیان

سیّد عابد شاہ صاحب / محمد حسین خلیل خیل صاحب

جواب دیں

آپ کا ای میل ایڈریس شائع نہیں کیا جائے گا۔ ضروری خانوں کو * سے نشان زد کیا گیا ہے