75285 | طلاق کے احکام | بچوں کی پرورش کے مسائل |
سوال
کیا فرماتے ہیں علمائے کرام اس مسئلہ کے بارے میں کہ کچھ عرصے پہلے بعض گھریلو مسائل کی وجہ سے میں نے اپنی بیوی کوطلاق دےدی ۔ہماری ایک بیٹی بھی ہے جس کی عمر تین سال ہے۔اب میری بیوی دوسری جگہ نکاح کرنا چاہتی ہے۔تو کیا مجھے شرعا یہ حق حاصل ہے کہ میں اپنی بیٹی ان سے واپس لےلوں۔
اَلجَوَابْ بِاسْمِ مُلْہِمِ الصَّوَابْ
لڑکی کے بالغ ہونے تک پرورش کا حق ماں کو حاصل ہے، لیکن اگر ماں کسی ایسےشخص کے ساتھ نکاح کرلےجو اس لڑکی کا محرم رشتہ دار نہ ہو تو ماں کا حق ساقط ہوجاتا ہے،پھر لڑکی کے بالغ ہونے تک ترتیب وار پرورش کا حق نانی ،دادی، خالہ اورپھوپھی کوحاصل ہے۔جب لڑکی بالغ ہوجائے تو اس کو اختیار حاصل ہے کہ ماں کے ساتھ رہے یا باپ کے ساتھ۔
حوالہ جات
قال العلامۃ الزیلعی رحمه الله:
قال رحمه الله: (أحق بالولد أمه قبل الفرقة وبعدها)، وفي الكافي إلا أن تكون مرتدة أو فاجرة، وإنما كانت أحق؛ لأن الأمة أجمعت على أن الأم أحق بالولد ما لم تتزوج يعني بزوج آخر، وقد روى أبو داود بإسناده :أن امرأة جاءت إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم فقالت :يا رسول الله إن ابني هذا كان بطني له وعاء، وحجري له حواء، وثديي له سقاء، وزعم أبوه أنه ينتزعه مني فقال عليه الصلاة والسلام أنت أحق به ما لم تنكحی. (تبیین الحقائق:(3/46
قال العلامۃ الحصکفی رحمہ اللہ :
(ثم) أي بعد الأم بأن ماتت، أو لم تقبل ،أو أسقطت حقها، أو تزوجت بأجنبي ،(أم الأم) وإن علت عند عدم أهلية القربى ،(ثم أم الأب وإن علت) بالشرط المذكور ....(ثم الأخت لأب وأم ثم لأم) ....(ثم) الأخت (لأب) ....(ثم الخالات كذلك)....(ثم العمات كذلك) ثم خالة الأم كذلك.
)درالمختار:562(
(والأم والجدة) لأم، أو لأب (أحق بها) بالصغيرة (حتى تحيض) أي تبلغ في ظاهر الرواية.... (وغيرهما أحق بها حتى تشتهى) وقدر بتسع وبه يفتى. (درالمختار:557)
(بلغت الجارية مبلغ النساء، إن بكرا ضمها الأب إلى نفسه) إلا إذا دخلت في السن واجتمع لها رأي فتسكن حيث أحبت حيث لا خوف عليها. (درالمختار:685)
کاظم علی
دارالافتاء جامعۃالرشید ،کراچی
/جمادی الالثانیہ/1443ھ6
واللہ سبحانہ وتعالی اعلم
مجیب | کاظم علی بن نادر خان | مفتیان | فیصل احمد صاحب / شہبازعلی صاحب |